Rocket Internet lanceert Helpling in Nederland: Online boeken van schoonmaak professionals voor € 14,90 per uur

03 JUNI 2014, AMSTERDAM, 3 JUNI 2014
Samenvatting
Amsterdam, 3 juni 2014 – Helpling (www.helpling.nl), het online platform voor huishoudelijke schoonmaakhulpen, is nu gelanceerd in Nederland. De Berlijnse start-up, die in april haar werkzaamheden startte in Duitsland, lanceert vandaag haar onderneming in Nederland. Helpling maakt het mogelijk om professionele schoonmaakhulpen gemakkelijk en snel vanuit huis te boeken voor een bedrag van € 14,90 per uur. In 60 seconden kunnen gebruikers een schoonmaakhulp boeken, waardoor huishoudelijke diensten toegankelijk worden gemaakt binnen enkele muisklikken. De service van Helpling zal eerst beschikbaar zijn in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Leiden and Utrecht maar zal daarna uitbreiden naar overige Nederlandse steden. Naast Nederland start Helpling ook in Oostenrijk, Frankrijk en Zweden.

Benedikt Franke, medeoprichter van Helpling: “Wij zijn erg blij om Helpling vandaag te lanceren in Nederland. Helpling heeft hier een enorm potentieel, aangezien de schoonmaaksector groeit en jaarlijks zorgt voor een omzet van meer dan 4 miljard euro. Echter, meer dan 85% van de schoonmaakhulpen is actief op de zwarte markt, wat betekent dat de daadwerkelijke jaarlijkse omzet zelfs hoger ligt dan dit cijfer. Onze service biedt huishoudens de mogelijkheid om online op een flexibele manier gekwalificeerde en ervaren schoonmaakhulpen te boeken.” Philip Huffmann, medeoprichter van Helpling voegt toe: “Het is een erg belangrijke stap voor Helpling om zowel in Nederland, Frankrijk, Oostenrijk als in Zweden te lanceren. Door het aanbieden van onze service willen wij de dagelijkse huishoudelijke routine versimpelen door bepaalde stressvolle taken van onze gebruikers uit handen te nemen. Tegelijkertijd bieden wij onze schoonmaakhulpen naast een fair inkomen een groter klantenbestand zodat ze minder afhankelijk zijn van individuele klanten.” Het is een win-win situatie voor zowel de klant als de schoonmaakhulp. Klanten kunnen er zeker van zijn dat Helpling de schoonmaakhulpen een eerlijke vergoeding biedt. Schoonmaakhulpen worden zekerheid, toename van boekingen en een goede support geboden.

Zo werkt het:

Op de website van Helpling www.helpling.nl kunnen klanten hun adres, gewenste datum en tijd, duur van de boeking en speciale verzoeken opgeven. Door middel van een speciaal ontworpen algoritme wordt een schoonmaakhulp geselecteerd en gekoppeld aan de boeking. Tegen een tarief van € 14,90 per uur kan de klant toegang krijgen tot de perfecte ondersteuning van hun huishouden en individuele behoefte. Klanten worden aangemoedigd om achteraf hun feedback achter te laten. Ze kunnen hun schoonmaakhulp een cijfer geven op een schaal van 1 tot 5 sterren en eventueel toevoegen aan hun favorieten voor de volgende boeking.

Over Helpling

Het team achter Helpling, dat bestaat uit 85 professionals, is gevestigd in Berlijn en wordt geleid door Benedikt Franke en Philipp Huffmann. Helpling wordt ondersteund door Rocket Internet, ‘s werelds grootste internet incubator, dat achter vele succesvolle ondernemingen zit, waaronder Zalando, Groupon International en eDarling. Momenteel is Helpling actief in Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zweden en Nederland en zal in de nabije toekomst gelanceerd worden in andere markten.

Over Rocket Internet